divendres, 10 de maig del 2013

Empresa en crisi


Tinc sobre la taula la reconversió d’una empresa que esta a un pas de la suspensió de pagaments. Porta cinc anys perdent anualment diners al seu compte de resultats. Te voluntat de sortir-se’n i te valor patrimonial.
El primer que hem fet es valorar el producte amb els ingressos i les despeses. Essent el producte vàlid, hem pensat incrementar els ingressos a traves d’incrementar les vendes. Estem convençuts que disposem d’un producte que es necessari, però hem de millorar el màrqueting. Necessitem que el consumidor els consideri mes imprescindible i necessari, útil i precís.  Ens concentrarem en el producte estrella de l’empresa, l’actualitzarem, el modernitzarem i aprofundirem el seu coneixement a traves d’una bona campanya per augmentar la seva penetració en el mercat.
Tot seguit ens hem concentrat en les despeses. Les hem repassat totes, una a una i fins el mes mínim detall. Hem fet un estudi detallat i pormenoritzat de cadascuna, ajustant tot el que entem que es “superflu” i rebaixant els costos  els preus de compra. La base es treballar amb menys i millor.  Es bàsica la implicació de tot el personal de l’empresa que no volem tocar perquè es el motor de l’empresa i es imprescindible per la fabricació i comercialització del producte.  L’objectiu es aconseguir el dèficit cero. El primer any no guanyarem, però no perdrem, a partir del segon, amb l’increment de vendes podrem continuar amb la viabilitat de l’empresa.
Tot seguit hem abordat el deute bancari que ens escanya amb els interessos i el retorn de capital. Creiem que el podem reduir i ajustar amb una ampliació de capital per la que hem de convèncer a l’accionista que amb el producte basic remodelat, ben venut, amb el nou pla de viabilitat i amb l’esforç i compromís de tota l’estructura professional, val la pena, amb viso de tres o quatre anys, obtenir beneficis i remuntar l’empresa per la seva continuïtat a mig termini.